Obchodní podmínky
Název obchodu: BRAIDER CZ DZIDEK GROUP S.R.O.
IČ: 18034152
DIČ: CZ18034152
se sídlem: Švabinského 1700/4, 70 200 Ostrava
zapsané u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C 91790, vložka KSOSC
bankovní spojení: 131-43610247/0100 , vedený u společnosti Komerční banka
IBAN: CZ5601000001310043610247
BIC (SWIFT): KOMBCZPPXXX
kontaktní údaje:
e-mail: braider.npi@gmail.com
telefon: +420 732 388 202
1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.braider.cz (dále je „internetový obchod“). Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
2. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Případné slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
3. OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
Kupující provádí objednávku prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě nebo vyplněním objednávkového formuláře bez registrace. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko OBJEDNAT s povinností platby. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
4. POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY
Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
5. STORNO OBJEDNÁVKY
Objednávku lze v e-shopu braider.cz bezplatně stornovat nejpozději do 24 hodin od objednání, ale pouze v případě, že objednávka nebyla ještě vyexpedována.
6. ZÁKAZNICKÝ ÚČET
Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
7. PLATBA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
Platbu akceptujeme převodem na účet, online kartou a dobírkou.
Bankovní účet prodávajícího č. 131-43610247/0100, vedený u Komerční banky.
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Pro zaslání zboží využíváme paletovou dopravu GEIS. Vaši objednávku se snažíme vyexpedovat max. do 2 pracovních dnů od přijetí platby. Zboží je kupujícímu dodáno na adresu určenou kupujícím v objednávce nebo po domluvě osobním odběrem. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení na vaši adresu je 3 až 4 pracovní dny od expedice.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
8. VRÁCENÍ ZBOŽÍ
V souladu s § 1829 odst. 1 nového Občanského zákoníku má kupující (spotřebitel) právo do 14 dnů od obdržení zboží odstoupit od kupní smlouvy a zboží bez udání důvodu vrátit bez jakékoli sankce. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím.
Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou adresu: braider.npi@gmail.com. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře. Po obdržení potvrzení musí kupující odeslat zboží spolu s daňovým dokladem(fakturou) na adresu: BRAIDER CZ DZIDEK GROUP s.r.o., ul. Chełmska 69A, 41-403 Chełm Śląski, Polsko. Zboží by mělo být při přepravě řádně zajištěno a zásilka by měla být pojištěná. Pokud byl vystavený daňový doklad na soukromou osobu, uschovejte si prosím originál pro sebe. Oprava daňového dokladu(faktury) Vám bude zaslána e-mailem.
Po kladném ověření zboží dojde k vrácení všech peněžních prostředků včetně nákladů na dodání které od něho přijal, převodem na bankovní účet do 14 dnů od obdržení vráceného zboží. Pokud obdržíme poškozené zboží, bude sepsán škodní protokol a zaslán na vaši e-mailovou adresu. V takovém případě nevracíme peníze za zboží a vy máte možnost uplatnit u přepravce náhradu škody. Vrácené zboží je nové, kompletní, nepoškozené, nejeví známky montáže, nepoužité, originálně zabalené a vhodné k dalšímu prodeji. Produkty zakoupené na IČ rovněž podléhají vracení za předpokladu, že je jediným vlastníkem a nákup přímo nesouvisí s jejich podnikatelskou činností. Zboží, které bude nepopsané údaji zákazníka, bez předchozího odeslání formuláře pro odstoupení od smlouvy nebo z neznámých adres bude vráceno odesílateli.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
9. REKLAMAČNÍ ŘÁD A ZÁRUKA
Každá vana je chráněna ochrannou fólií a kartonem na ochranu před poškozením. Vnější povrchy výrobku by měl kupující zkontrolovat v místě převzetí zásilky, nejlépe před kurýrem. Po zhodnocení výrobku z hlediska kvality by měla být vana opět chráněna proti mechanickému poškození, ke kterému může dojít při přepravě nebo montáži. Na reklamace viditelných výrobních vad nebude po montáži vany brán zřetel.
Záruční doba je u soukromého nákupu 2 roky, u firmy s vystavenou fakturou 1 rok na tvar a barevnou stálost povrchu vany a na ostatní prvky. Rozsah záruční ochrany se vztahuje na území České republiky. Záruční doba začíná běžet zakoupením výrobku.
Záruční list bez vyplněného datumu prodeje, přesného názvu produktu, údajů kupujícího, razítka a podpisu prodávajícího, podpisu zákazníka a přiloženého daňového dokladu (faktura) je neplatný.
Záruka se nevztahuje na:
- zničení nebo mechanického poškození výrobku; vady vzniklé v důsledku montáže v rozporu s návodem přiloženým k výrobku-nesprávná, nedbalá obsluha v rozporu se zamýšleným použitím a provozními doporučeními výrobce,
- vliv vysokých teplot, kontakt s organickými rozpouštědly, abrazivní a žíravé látky,
- usazování vodního kamene; zásahy zákazníka do produktu- přirozená spotřeba produktu
- Výrobce rovněž neručí za škody způsobené vysrážením usazenin z použité vody a nesprávnou péčí o výrobky, např. používáním nevhodných chemikálií k čištění (obsahujících aceton, abrazivní nebo žíravé látky).
- Volně stojící vany BRAIDER jsou vyrobeny ze dvou akrylátových desek spojených dohromady. Místo spojování může být mírně viditelné, což vyplývá z výrobního procesu a nepodléhá žádným reklamacím.
Výrobce neručí za škody vzniklé v důsledku instalace vany v rozporu s montážním návodem BRAIDER a především způsobené instalací, která brání snadné a bezkolizní demontáži výrobku. Výrobce nenese náklady na demontáž nebo poškození prvků, které brání přístupu k výrobku (např. glazura) ani náklady na uvedení těchto prvků do původního stavu po záruční opravě.
Záruka poskytovaná na prodávané zboží nevylučuje, neomezuje ani nepozastavuje práva kupujícího vyplývající z nesouladu zboží se smlouvou. V případě oprávněné reklamace se výrobce zavazuje v co nejkratší době provést opravu nebo vyměnit zboží za bezvadné, pokud je oprava nemožná nebo vyžaduje nadměrné náklady. O způsobu odstranění vady výrobku rozhoduje výhradně výrobce. Výrobek předložený k reklamaci by měl splňovat základní hygienické požadavky. Reklamace bude posouzena nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tato lhůta platí od okamžiku odeslání kompletní sady potřebných dokumentů. V případě zvláštní potřeby může výrobce požadovat doplnění dokumentace o fotografie. Neoprávněná reklamace výrobku opravňuje výrobce požadovat náhradu nákladů, které mu v této souvislosti vznikly.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
Postup reklamace:
- informujte nás o reklamaci písemně, a to zejména prostřednictvím formuláře, který zašlete e-mailem: braider.npi@gmail.com
- po odeslání formuláře obdržíte informaci o potvrzení přijetí reklamace
- V některých případech může být čekací doba na posouzení delší, dokud nebudou dokončeny všechny dokumenty potřebné k posouzení žádosti. Zkontrolujte si proto, zda byl zaslán sken nákupního dokladu, škodní protokol vyhotovený s kurýrem při dodání (platí pro poškození při přepravě), fotografie závady a balení produktu, podrobný popis závady a přesný název produktu, kterého se to přesně týká. Své odpovědi na chybějící dokumenty zašlete neprodleně na následující adresu: braider.npi@gmail.com
- po odeslání formuláře obdržíte informaci o potvrzení přijetí reklamace a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace
- Po obdržení výše uvedeného informace, prosím neprodleně zašlete zboží spolu s daňovým dokladem, který slouží jako záruční list na následující adresu: BRAIDER CZ DZIDEK GROUP s.r.o., ul. Chełmska 69A, 41-403 Chełm Śląski, Polsko.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
10. DORUČOVÁNÍ
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
11. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
12. ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 18. 5. 2023.